مدیریت سامانه لیاقت

همانطور که از اسم این عنوان مشخص هست ، مدیریت کل سامانه بر عهده ادمین های سامانه است که مدیریت کل سامانه بر عهده آنها می باشد .به بخش های مختلف این قیسمت می پردازیم :


بخش اول : ادمین سامانه که می توانند اطلاعات تمام دانش آموزان را به صورت تک تک که به صورت رکوردی می باشد از که شامل شماره دانشجویی ، نام و نام خانوادگی ، گروه آموزشی و .. می باشد و همچنین به صورت کلی که با فایل اکسل با رعایت ترتیب اطلاعات وارد کند . 
فسمت اول این بخش تعیین نیم سال تحصیلی و یا یک سال تحصیلی که معمولا برای دانشگاه ها که به صورت ترمی می باشد نیم سال تعریف میشود و برای مدارس سال تحصیلی تعریف می شود  و یک کدی را به آن اختصاص داد ، به طور مثال برای نیم سال اول سال 1399 م یتوان کد 13991 را درنظر گرفت  برای نیم سال دوم سال 1399 ، کد 13992 را در نظر گرفت . 
قسمت بعدی برای تعیین دروس در سامانه می باشد که برای دانشگاه ها و مدارس که امکان آموزش در فضای مجازی وجود دارد  می باشد و سپس به مدیریت یادگری آن پرداخت که میتوان دروس را به صورت تکی و یا گروهی که با استفاده از فایل اکسل می باشد ، صورت گیرد .
قسمت بعدی تعریف استاد می باشد که همانند قسمت دانشجو میتوان به صورت تکی و یا گروهی در سامانه وارد و به مدیریت اساتید را داشته باشیم.
قسمت بعدی مدیریت گروه های آموزشی  می باشد که برای هر کلاس می توانیم یک گروهی داشته باشیم که اطلاعات درس مورد نظر را وارد کنیم :
 1 انتخاب درس
 2.انتخاب استاد
 3. زمان برگزاری کلاس
4.زمان امتحان پایان ترم
 5.آدرس فضای مجازی که میتوان در آن تعریف کرد
 
قسمت بعدی مدیریت فعالیت های کلاسی می باشد که به صورت کامل در فسمت اساتید توضیح داده ایم .
نکته : ادمین سامانه که سوپر یوزر می باشد میتواند سوالات آزمون ها را مشاهده و تغییرات در آزمون ها را ایجاد کند .

قسمت بعدی تعریف پروژه ها و تکالیف و جزوات آموزشی کلاس می باشد که همه آن فضاهایی که برای استید وجود دارد برای ادمین نیز وجود دارد که بتواند مدیریت کند .
یکی از مهم ترین ویژگی های این سامانه ، مدیریت مخزن سوالات می باشد که هر استاد سوالاتی که طرح میکند را میتواند در مخزن سوالات خود وارد کند و این را برای آزمون های دیگر داشته باشیم و به نوعی  یک بانک اطلاعاتی سوالات استاد می باشد که میتواند برای ترم ها و آزمون های بعد نیز مورد استفاده قرار گیرد که شما میتوانید زمانی که آزمونی را تعریف می کنید از سوالات مخرن سوالات استفاده کنید و این فضا وجود دارد که یک بانک اطلاعات سوالات داشته باشیم و آن را مدیریت کنیم که یه قابیلت بسیار خوب سامانه لیاقت می باشد .

قسمت بعدی شرکت در تالار گفتگو می باشد که چون یوزر ادمین هستیم می توانیم به تالار گفتگو همه گروه های آموزشی دسترسی داشته باشیم و درصورت نیاز پاسخگو به سوالات و ذکر نکات اخلاقی و حل مشکلات به وجود آمده را انجام دهیم .
قسمت بعدی ارسال پیغام به کاربران سامانه مبی باشد که کاربران سامانه  م یتواند اساتید و دانشجویان باشند ، به همه گروه های آموزشی و یا استاد خاص و یا به دانشجوی خاصی پیغامی ارسال کنید همانطور که در قسمت قبل توصیح داده ایم ، پیغام ها زماندار می باشند برای روزانه ، هفتگی و ماهانه میتواند باشد .
قسمت بعدی  مشاهده و بررسی آمار روزانه بازدید کنندگان سامانه می باشد که چه تعداد آی پی (کاربر) و حتی به صورت هک از چه صفحاتی از سامانه بازدید کره اند .

 

قسمت بعدی اختیارات سامانه می باشد که بخش های مختلیفی از آن تعریف می شود :

مانند پشتیبان گیری که میتوانید با فعال کردن این گزینه از بانک اطلاعاتی ، از فایل های مهم  سامانه مانند فایل های آزمون و همچنین مستندات گروه های آموزشی بک آپ بگیرید و این فایل بک آپ در همان سرور در یک دیسک غیر از دیسک فعال سامانه باشد .

تنظیمات پروفایل ، تغییر تصویر مورد نظر خود می باشد که به راحتی میتوانید ویرایش کنید .

مدیریت محتوا سامانه می باشد ، بعضس از صفحات به صورت متنی وجود دارد 

اگر بخواهیم ورود یک کاربر چه استاد و یا دانشجو را از ورود به سامانه منع کنیم ، کافیست به قسمت مربوطه به آن یوزر برویم ، به طور مثال برای منع ورود یک استاد به قسمت مدیریت اساتید برویم و روی قسمت ویرایش استاد مورد نظر کلیک کنیم سپس قسمت وضعیت را از حالت چک مارک خارج میکنیم و گزینه ذخیره را کلیک میکنیم ، با این کار هر زمانی که ماربر وارد سامانه شود در صفحه LOGIN ، سامانه پیغام میدهد که مدیریت سامانه شما را از ورود به سامانه منع کرده است ، که این قابلیت هم برای اساتید و هم برای دانشجویان می باشد .

انتشار: 1400/02/20
بازدید: 141